El 18 de maig el museu celebra el 8è aniversari. Va ser aquest dia, de l’any 2013, que el MAU va obrir les portes. L’aniversari del museu coincideix cada any amb el Dia Internacional dels Museus, un esdeveniment que orgnitza des de l’any 1977 l’ICOM. Aquest dia els museus obren les seves portes gratuïtament a fi que hom pugui gaudir de les col·leccions i de les ofertes culturals organitzades per a l’ocasió. Enguany la data coincideix en dimarts, un dels dos dies setmanals en què el MAU està tancat. Tanmateix el museu està obert de dimecres a diumenge en l’horari que trobareu a la pàgina web i podreu visitar gratuïtament, en els propers dies i fins a nou anunci, la sala d’exposició permanent tot endinsant-vos en l’evolució de les ciutats i les sales d’exposicions temporals on podreu gaudir de la mostra: Màrius, pintor de terra, aigua i llum.

Dijous dia 6 de maig a les 8 del vespre, el museu presenta una mostra d’aquarel·les del poeta i pintor lleidatà Màrius Carretero. Amb el títol Màrius: pintor de terra, aigua i llum, la família Carretero Castan i el museu volen retre un petit homenatge a l’aquarel·lista que ens va deixar l’any 2010. Una vintena d’obres de gran i petit format ompliran les sales del museu amb la finalitat que hom pugui gaudir de la seva bellesa.

L’exposició romandrà oberta fins al 31 de juliol.

Dijous dia 22 d’abril a les 20.30, la plaça Marc Vitruvi serà testimoni del lliurament dels premis Almacellenc/a de l’any i de la menció Melcior de Guàrdia i Matas, organitzat per la Regidoria de cultura de l’Ajuntament d’Almacelles.