Ens atansem a l’hivern i el fred es comença a notar, però aquest no ha estat impediment per a què alumnes de diferents centres educatius visitin el museu.

El dilluns dia 13 els nens i nenes de 6è de primària de l’escola d’Almacelles visitaven el museu acompanyats dels nens i nenes de l’escola Doctor Serès d’Alpicat. La visita, que s’emmarcava en el projecte Apadrina un monument, convertia els alumnes locals  en veritables guies de museu.

El dimecres dia 15 i el divendres dia 17 era el torn dels alumnes de l’Institut Canigó. El primer dels dies s’apropaven al funcionament i organització del museu acompanyats dels seus professors i el segon visitaven l’exposició Cada nació escull les seves pròpies lleis.