El museu amplia el seu fons i el mostra al visitant

Els museus són institucions culturals que tenen com a objectiu: preservar, conservar, investigar, difondre, mostrar,… el patrimoni i les col·leccions que tenen. I el MAU compleix a la perfecció amb aquests objectius. Mostra la història de la vila d’Almacelles, l’evolució de les ciutats reticulars, els episodis històrics de la Humanitat, però també preserva i conserva el fons que té i que adquireix format per plànols originals, llibres manuscrits, gravats i documents diversos. Exposicions itinerants, col·leccions privades o públiques tenen també un lloc en el museu. Així com també infinitat d’activitats adreçades a tots els públics.

Unes tasques molt boniques alhora que imprescindibles i que no es poden perdre. La història dels museusIMG_8134 es remunta a temps passats quan els grecs ja mostraven obres d’art en els seus temples. I és que els museu són una peça clau en la formació de les persones.

El MAU però, a l’igual que altres museus del territori, també fa una altra tasca molt important: generar riquesa i activitat econòmica.  I tot, perquè atreu visitants i turistes que arriben a la vila amb la grata intenció de conèixer el museu, el patrimoni local, la vila, la seva gent i la seva manera de viure, de passar un bon dia fent un cafè al Centre Històric i dinant en els restaurants de la vila, de fer una passejada per l’Almacelles més nova,… El MAU també fa aquesta tasca i és conscient que les visites sempre tenen retorn