La visita de la directora del Museu de Lleida Diocesà i Comarcal, Montse Macià, ha propiciat la possibilitat de futures col·laboracions que es traduiran a curt termini en actuacions com poden ser la programació de visites Lleida-Almacelles, així com també la possibilitat de muntar exposicions temporals de forma conjunta, o xerrades i conferències entre altres.

Aquests lligams ja es van iniciar fa un temps ençà quan el MAU va sol·licitar al Museu de Lleida els serveis tècnics dels seus professionals a fi de valorar la col·lecció del museu per fer-ne la corresponent assegurança. També quan es va sol·licitar poder fer en el Museu de Lleida difusió del MAU i de les les seves exposicions i activitats.