Les Ouvres d’Architecture de Vincent Scamozzi a punt de ser exposades

El museu ha rebut avui mateix de mans de la restauradora Marta Gabernet, el tractat del gran arquitecte i urbanista renaixentista Vincenzo Scamozzi. Després de l’adquisició, l’obra va passar uns dies al taller de restauració a fi de ser netejada. I és que tots els documents antics necessiten d’unes actuacions mínimes quan passen a les sales d’exposició. El tractat d’arquitectura passarà en breu a formar part de la sala 3. Plaça Forta, tot compartint protagonisme amb Les Forces de l’Europe de P. Mortier i N. de Fer.

És curiós veure com en aquesta sala es mostra la ciutat de Palma Nuova, en el projecte de la qual,  Scamozzi hi va treballar tot forticant-la a fi de defensar-se de l’amenaça turca. Una bella fortificació amb un complexe sistema defensiu, i un urbanisme radiocencèntric en què destaca una plaça de planta hexagonal. Tota una bonica coincidència.

SAM_4546