El tractat de Marc Vitruvi, nova incorporació al fons patrimonial del museu

S’incorpora al fons patrimonial del museu, una peça excepcional, el llibre: De Architecture Libri decem. Nuper maxima diligentia castigati atque excusi, additis, Iulij Frontini de aqueductibus libris propter materiae affinitatem

Es tracta d’una impressió, datada l’any 1522, del tractat d’arquitectura del gran arquitecte romà Marc Vitruvi Pol·lió.  Aquesta impressió la varen fer a Florencia la família d’impressors florentins Giunta.

Consta de 192 fulles amb el text amb cursiva i 139 gravats fets amb fusta. Aquesta impressió, de format petit, reprèn el text corregit de l’edició de 1513 tot incorporant els mateixos gravats. La coberta, de cartoné flexible, data del segle XVIII i està rotulada en daurat al llom.

Aquest magnífic exemplar serà presentat públicament durant la tardor i passarà a formar part del conjunt de béns que es mostren en la sala d’exposició permanentIMG-20160729-WA0000 IMG-20160729-WA0003